måndag 13 augusti 2012

Other stuff..

Mitt i allt härj runt "det där" och min nya fixering vid Tiny Tim så har jag faktiskt gjort en del annat också! Hypo? I would say so, yes..

Jag var till sköterskan, vi pratade om lite av varje, första träffen sedan semestern. Jag missade ju den första tiden och hon skickar bara snällt ut en ny åt mig, och det sa jag att jag tyckte var jätteskönt och hon sa att hon skulle fortsätta göra så. Jag får sån enorm ångest när jag missar möten, kommer försent och sånt där. Hon tyckte också att hon hade rätt bra kläm på hur jag mår och sånt, att jag "klarar" mig ganska bra. Jag skrattade åt henne och sa att jag har ju inte tagit livet av mig och jag är inte inlåst, så visst. Hon tyckte att det var ett gott tecken att jag engagerar mig i saker, och det har hon ju rätt i. Min läkare dummar sig och skriver jättekorta sjukskrivningar nu för att vi inväntar beslut om den permanenta, den jag fick sist hade gått ut och hon lovade att styra upp en ny och den har jag fått, hela en månad. Men jag ska träffa henne om en månad igen och då får vi väl göra om allt samman, om jag inte fått beslutet innan det vill säga.

Jag försökte hjälpa en granne att få hem sin kissekatt som rymt hemifrån, vi såg den en kväll (jag och I) när vi var ute med hundarna, och den jamade så himla ledset. Sen ville min kära hund umgås lite med kissen och då sprang den.. Men kattens pappis kom och försökte leta reda på den och jag pekade åt vilket håll den sprungit. Han fick inte tag på katten den kvällen men dagen efter hade han fått tag i den, och han tackade så hemskt mycket för hjälpen. Det är många katter som tappar bort sig i mitt område tycker jag..

Paj? Har jag sagt nåt om paj? Jag har typ levt på paj..

Hundens skvallerträning går så jävla bra att jag måste påpeka för henne att det faktiskt kommer en annan hund när jag signalerar "nomz" åt henne. Jag försökte förklara hur det funkar för grannen ovanför, och även om jag tycker mycket om henne så satte hon sig på tvären och menade att hunden "tigger" om hon markerar hund = godis till mig, och då inte ska ha nåt. Jo, sa jag. Vem fan behöver en jävla klicker när man har en tunga förresten? Fånerier att gå och bära runt på plastprylar..

Har jag berättat om wunderbaumen?? *kollar* Ah, lite som hastigast. Granhelvetet åkte i alla fall ut, den låg utanför porten ett bra tag men den är borta nu. Hur i helvete tänkte människan där?? Om hon nu anser, efter att ha bott här ett par dagar, att det luktar illa i trappen, hänger man då upp en fucking doftgran i räcket? Det tar henne max 60 sekunder att ta sig från ytterdörr till sin lägenhet, om hon är långsam, och då får man stå ut med eventuella lukter under den tiden. Hon kan ha sina jävla granar i sin lägenhet, om hon nu är så förtjust i den stanken. Visst kommer jag att hälsa på henne, men hon kommer inte få låna nån kopp socker av mig, om vi säger så. Hon är tydligen en sån som lägger sig i vad andra gör också, och där är det nolltolerans från min sida.

Äh, nu är klockan så där mycket igen..

5 kommentarer:

  1. give me some of that hypomania haha

    SvaraRadera
  2. Jag har jäkligt svårt för artificiella 'dofter'. Eller överparfymerade och överrakvattnade hennar för den delen. Grannen kan pilla upp sin wunderbaum i näsan tycker jag. Problem solved.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hörrudu, du hade parfym första gången jag träffade dig, jag fick fråga dig varför du hade på dig sånt! så det så haha

      Radera
    2. Haha, jag ÄLSKAR herrperfymer, men naturligtvis med måtta. (Parfymeringen, inte min kärlek!) Men att kliva ut i trappen och mötas av en hel ny jävla gran, man brukar ju dra av lite plast i taget som jag har förstått det hela... Jag är inte doftkänslig så, blev mest jävligt sur, men grannen ovanför är det och fick huvudvärk. Om det nu luktar rök från grannen som röker inne, eller sopor om jag inte tagit ut påsen på kvällen, vad fan gör det då?

      Radera