fredag 3 augusti 2012

Mina ungar är i sitt "forever home".

Ja, jag ska ju ha mens så nu sitter jag här och gråter..

I och med att jag försöker hjälpa till att få hem sex små valpar som blivit stulna så letar jag efter annonser på säljsidor.. Jag ser alla dessa hundar som folk tröttnat på, som säljs ut billigt för att det är "akut", de har fått ett jobb eller nån annan skitorsak. Just nu tänker jag på en "Vit valp" och det här är den enda info som finns i annonsen "hej nu var det dags att sälja min valp som är 14 veckor gammal den är mycket gullig och snäll mot barn". Det är allt hon har att säga. 

Jag vill ta hem den, jag skiter i vad det är förnåt, han behöver ett hem, inte ett hem där hans människa tröttnat efter en månad. Men jag kan inte. Jag kan inte. När det blir dags för en till hund så tänker jag rädda nån hund, det är jag säker på. Eller katter, eller råttor, eller fågeljävlar. Jag höll på att bli med orm en gång.. 

Kanske ser jag bara eländet i världen, kanske är jag lite känslig, kanske har jag ett alldeles för stort hjärta. Människor är egoistiska vidriga jävla sopor.. Om jag någon gång får ett hus, med lite utrymme (som ett stall av nåt slag), så kommer jag fylla det med gamla skrutthästar som man inte kan rida på, nån gammal ko som inte ger mjölk och allt annat som ramlar åt mitt håll. 

Jag kan inte rädda världen, det vet jag, och det gör säkert ingen skillnad, men det ger några varelser rätten till sitt egna liv. 

1 kommentar:

  1. nu uppdaterar jag mig på anna och så läser jag detta och det träffar mitt i prick, vad annars eller hur? vi får skaffa ett hus på ålderns hus tillsammans och fylla det med allt =)
    jag har redan börjat tära ner martin med att jag ska grisar och han vet att det enda jag brinner för är djur så ser det nog framför sig redan - möbler med ankskit och dottern som rullar sig lera tillsammans med grisarna
    jajjemenna

    nä, det du gör är underbart. och genom att sprida orden gör man också något. kram, nu ska jag läsa vidare, men kanske i rätt ordning istället =)

    SvaraRadera