torsdag 7 juni 2012

Tröttare än tröttast..

Mjo, Papps ringde igen vid tolvsnåret och de kom och hämtade mig.. Han ville åka och käka men eftersom de hade nya valpen med sig så måste vi ju hitta en uteservering i såna fall, min hjärna funkar inte som allra bäst med för få timmars sömn och en stressig morgon, men till slut kom jag på att Max ju har en stor fin uteservering där jag inte trodde att det skulle vara nåt problem. Det var det inte heller.. Herreguuuuuud så söt han var! Fyra månader gammal, 20 kilo tung och helt jävla lurvig. Han skulle tugga lite på mig och jag försökte med den vanliga "hålla fast i käken"- tekniken som han inte brydde sig ett dugg om utan slog mig med sina monstruösa tassar istället! Haha.. Svårt att försöka bli "arg" på en sån där.. Papps fru köpte jordgubbar åt mig av nån anledning som jag inte riktigt förstod, men det var snällt..

På vägen hem ringde min mor! Hon frågade om jag hade deklarerat.. Så dags nu att fundera på det! Hon hade i alla fall kommit att tänka på att det kanske hon skulle ha gjort och hade ringt skatteverket (äre va?) som meddelat henne att deklarationsblanketten gått ut till den adressen som dödsboet har, det vill säga min adress, så hon ringde och undrade om jag då fixat med det.. Jag förklarade för henne att jag inte är juridiskt berättigad till att deklarera åt ett dödsbo som jag inte är delägare i, jag har heller ingen aning om hur man deklarerar för försäljning av småhus.. "Nähäää" svarade hon som vanligt. Hon tyckte också att "du har ju inte hört av dig.." och jag svarade helt enkelt att nä, det har ju inte hon heller gjort och att det ändå borde ligga i hennes intresse att göra det. Hon skulle ringa fastighetsbyrån som ska hjälpa till med det där och jag sa åt henne att tala om vilka papper hon behöver så tar jag fram dem. Papps suckade och frun sa att jag fick ringa och prata om jag kände att jag behövde det..

Hur som.. Jag hann väl hem och ta en rök för att sen ringa till grannen ovanför och höra om hon hade någon plan eftersom att grannen bredvid fyller år idag.. Vi gick ner till centrum (vårat lilla alltså) och köpte en blomma och ett kort. Fast jag varken hade ork eller lust så fikades det ju en stund.. Grannen blev glad i alla fall!

Seeen, så behövde ju både min vovve och grannens vovve en rastning så vi gick en liten vända idag också, inte lika lång som igår, men skön ändå..

Jag. Är. Så. Jävla. Trött. Att. Det. Finns. Inte..

Jag kommer vara en zombie imorgon, det är ju en sak som är säker.. Och imorgon måste jag verkligen gå till sköterskan, men det är i alla fall inte förrens klockan ett (kollade nu).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar