onsdag 20 juni 2012

Torpet i mitt hjärta!

Torpet är ett smeknamn på området vi bor på för övrigt..

Jag och C tog en lång skön promenix längst ut på grannområdet, där stan slutar och landet börjar. Stan har satt ut får på en yta, de gör så för att javetinte, göra nåt bra för naturen? Söta var de i alla fall, glömde ta kort gjorde jag.. Det känns bra att komma igång med lite promenader igen, det är bra för både kropp och själ. Min hundunge tyckte att det var eländigt och jättetråkigt och tyckte att det var mycket roligare att äta gräsklipp och småpinnar som hon hittade.

När vi svängde in på gården så mötte vi några grannar och N föreslog att vi skulle fira midsommar på gården med lite grillning! Jag ska fixa en engångsgrill till mina icke-kött-grejer och jag antar att Ns pojkvän kan få sätta igång den åt mig! Haha.. Jag vet inte hur man gör! Man kan faktiskt inte bo bättre än vad jag gör, fast ändå längtar jag bort ibland. Jag kommer aldrig - aldrig - aldrig få såna här grannar igen! Standarden är låg, hyrorna billigast i stan, och grannsämjan är för det mesta obetalbar.

På sätt och vis känner jag mig frustrerad över att jag inte "kommer från gården", jag umgås inte med andra än de som bor här just nu. Men å andra sidan så har vi nästan allt man behöver här.. Torpet i mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar