tisdag 5 juni 2012

Skriva lite kanske..

Igår var vi som sagt och hämtade urnan, det känns väl lite bättre att få hem dem. Jag har bara tryckt undan alla känslor för att jag inte orkar känna, men de börjar smyga sig tillbaka och det är värst på natten. Det är förjävla tomt.. Orkar inte känna på det där nu.. Hur som, jag tog hunden och gick till veterinären, hon tvärnitade på parkeringen och skulle inte gå en meter till. Jag fick dra och locka och utlova mutor för att få henne genom dörren, där hon återigen tvärnitade och inte skulle gå längre alls. Jag siktade in oss på leksakslådan som står mitt i lokalen och utlovade ett nytt Herr Lejon, medan folk försökte dölja sina leenden.. De hade inga Herr Lejon eller Herr Leopard kvar, men det fick bli en Mr Basset. (Japp, alla har namn, dels för att jag döper allt och dels för att hon lär sig vilken som är vilken.) Vi tog Mr Basset och hämtade blodstopp och undvek taxen och ställde oss i kö, jag fick vifta med Mr Basset några gånger för att få henne att hålla modet uppe! Vi fick vår urna och jag avböjde att få ett rum (personalen är jättefina på Djurkliniken!) för att inte stressa min stackars mördarhund ännu mer. Sen gick vi hem igen, hon bar stolt Mr Basset hela vägen hem och folk skrattade lite vänligt åt oss på vägen..

Det är underbart att hon har en leksak med fungerande pip! Helt underbart..

Jag vet inte vad mer, jag saknar någon förjävla mycket.. Men jag kan inte göra nåt mer när han inte vill prata med mig. Jag är inte så lätt att ha att göra med alla gånger och ibland gör jag mindre övertänkta spontana saker, fast jag faktiskt inte sett mig själv som speciellt spontan över lag så kanske jag är det ändå. Det är kanske mer andra människors spontanitet som jag har svårt för? Jag vet inte, jag är förvirrad och slutkörd som en urkramad söndertvättad disktrasa.. Men jag saknar i alla fall de bra sakerna och tror att de mindre bra sakerna är värda att arbeta på. Tycker jag.

Nu blev ju allt väldigt naket här..

2 kommentarer:

  1. viktiga relationer är jätteviktiga och alltid värda att kämpa för, aldrig sent för det.. tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jag har nog varit rätt dålig på det om man ser tillbaka på många relationer, stoltheten kommer i vägen och mitt ständiga behov av att "ha rätt". Men insikt är det första steget till all förändring! Jag försöker, men det handlar ju inte bara om vad jag vill/tycker.. Eländig Anna idag. :C

    SvaraRadera