lördag 12 maj 2012

On a roll..

Tog mig i kragen och gjorde rent åt råttorna.. Jag är lite allergisk mot dem, eller inte mot de små tjocka råttorna, men troligen mot deras underlag. De har blivit ännu tjockare! Haha.. Och de var inte ett dugg förtjusta i att jag kom och slet ur dem ur sitt hem, tror att Killer försökte göra nåt slags ninja-move och äta upp min hand, men det hann hon inte.. Jag laddade med meds innan och under och tog ett par atarax när det var över, jag borde kanske ha tagit dem innan istället, men då vet jag det till nästa gång. Sen slocknade jag en stund, invirad i varm filt och varm hund. Jag vaknade av en sån där skräckfilms-mardröm, en källare som är som en labyrint och otrevliga människor som försöker döda mig. Hey, det är bättre än den andra sortens mardrömmar.. Vaknade efter att min "vän" tömde sin spikpistol - modell byggarbetsplats - i halsen på en av busarna. Fortfarande bättre än de andra drömmarna..

Känner mig understimulerad, jag blir så frustrerad när andra människor inte vill intressera sig och/eller fördjupa sig i saker.. Min hjärna kommer ju sakta tillbaka efter några år på antidepressiva mediciner och den behöver få utlopp! Få arbeta! Jag behöver information, kunskap..

Men nu, nu ska jag lägga mig och tvångsläsa ett kapitel av min bok, kanske blir det några till..

All I wanna do... 


4 kommentarer:

  1. avundsjuk på dig som har råttor... men jag skulle inte kunna ha det med mina dumdumma katter

    jag har aldrig blivit avtrubbad av antidepp men däremot av nästan alla andra meds jag fått. märkliga hjärnor vi har.. ska vi åka och magnetröntga och be att få jämföra hjärnor? varför vi reagerar olika på olika substanser? på ted.com finns skitbra talks om t ex hjärnan, mycket forskning - har man tråkigt så rekommenderar jag den sajten grymt mycket.

    funderar på om det finns några som vill skriva på bloggen. vi är ju bara några stycken som är aktiva. vet du någon som skulle vara intresserad? vi behöver lite mer fart. du är ju skitbra och du har driv

    SvaraRadera
  2. Jag tog över dem för att de hade fått dö annars, fast de inte ens var halvåret.. Jag gör inget med dem, de sitter i sin stora bur och får en massa mat och verkar allmänt nöjda med livet. Katterna är intresserade men hunden är gaaaaaalen i dem, jag skulle aldrig kunna ha dem ute. Men jag tror att det trivs med livet och förhoppningsvis somnar de in lugnt och stilla en dag, de är väl i alla fall 1,5 år nu.

    Hm, det är jätteintressant med sånt.. Hade en läkare en gång som ritade molekyler för att visa hur det kan vara skillnad på orginal-medicinen och kopiorna. :D

    Jag tror inte jag har några fler personer som kan tänkas vilja skriva.. Har pratat med nån om att göra ett slags gästinlägg som jag postar, men det blir väl inget av med det. Äääh, men tack.. :) Du får gärna komma med nåt förslag om ämne, eller vem som helst får göra det, annars kommer jag säkert få slut på dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag tänkte faktiskt vi kunde posta det att det är fritt fram att föreslå ämne till "framtida torsdag" typ eller något sånt..
      så att du inte får rollen som den som ensam måste komma på teman, way för mycket pressure
      får man en bra idé så skadar det inte att slänga ut den!

      råttor är söta ju, synd med deras svansar dock

      Radera
    2. btw, om du får den personen att göra gästinlägg så kan hen ju bli inbjuden som gästbloggare om hen vill.. ja, om det blir något vill säga

      Radera