måndag 28 maj 2012

Måndag.


Måndagskören har varit här och gjort sin grej.. Vi hade ett ganska rejält snutpådrag här på gården också, det hör inte till vanligheterna men i takt med att kommunen "tar tag" i att göra problemområdena mindre problematiska så ökar istället skiten på vår lilla lugna hörna av staden. Det är för jävligt.. Jag tycker de kan hålla sig på skitsidan av stan istället.

Jag vet inte vad jag skulle säga egentligen.. Har sovit bort största delen av dagen, och det var skönt. Visserligen har solen dragit sig undan för några dagar och vi har väl bara en tio grader varmt. Men det är skönt att sova.. Hade jag inte hunden så skulle jag väl aldrig kliva upp. Funderar på om jag ska köra en maskin tvätt eller inte, men jag orkar inte plocka ihop saker.

Jag har fått meddelande om att min Glossybox är på väg, och det är väl skoj. Känner mig inte direkt så exalterad som jag hade tänkt mig, men så är det ju. Kommer säkert vara saker jag inte tycker om.. Eller nåt.

4 kommentarer:

  1. vad är nu måndagskören för grej?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heh.. Varje måndag så dyker det upp tio femton pers som mosar in sig i ettan högst upp och sjunger nån form av halleluja... Det var lite störande i början, mest deras elefantande ner för trappen, men nu har det blivit ett ganska charmigt inslag i vardagen! "Vad är det som låter? Jaha, det är måndag.."

      Radera
    2. åhh. låter som söta charmtroll/psykfall. ja, jag har en vän som tar emot jehovas vittnen för att få lite sällskap och fika, så jag kan tänka mig att alla möjliga avbrott i slentrianen kan vara trevliga. ok, kanske inte alla.

      Radera
    3. Mötte mannen som har den lägenheten i trappen idag, han verkar bara prata engelska.. Med sig hade han nån sån där kostymnisse som jag kan tänka mig säkert är Jehova.. Aja, bara de låter mig vara så får de väl hållas.

      Radera