söndag 29 april 2012

Söndag.

Sedvanlig BB-dejt uppe hos C.. Jag är mätt och trött, och har vit fluffig päls på mina kläder.. Jag får skylla mig själv som envisas med att sätta på mig nytvättade kläder och sedan kramas (mer eller mindre frivilligt) med hennes kissekatter. Jag tog nästan fel på hennes stora kattpojke och min väska, men jag insåg rätt fort att han inte innehöll nån nässpray.

Jag har styrt upp lite på balkongen idag. Det går att sitta på stolen (singular) i alla fall.. Måste komma iväg och köpa dynor till baden-baden-stolarna (plural) nån dag.. Och såna där vacumpåsar vill jag ha.. Det finns säkert mer saker som jag också behöver, men som jag glömt nu.

Imorgon är det måndag! Måndagskör, måndagssäck.. C pratar om att få iväg mig på det där blodprovet imorgon också, och det kan väl vara bra, jag bara skjuter på det. Men jag hatar verkligen att ta blodprov.. Det är bara en sköterska där uppe som jag låter göra det på mig, efter att jag råkade ut för nån jävla praktikant som stack mig två gånger i vardera arm utan att få nåt blod, hemska lilla människan. Jag har inga problem med nålar i allmänhet, och inte med blod heller, men det är nåt hemskt i kombinationen. Dessutom förstår jag inte hur fan de tänkt med mina andningsmeds, en av dem är tydligen slut fast jag beställde alla recept samtidigt? Önskar att jag kunde få slippa de där, hela den här andningsproblematiken/allergi/inte-astma grejen känns bara fånig.. Önskar framför allt att jag slapp de där jävla människorna som ska peta och lyssna och ha blod och mäta och väga och fitta sig. Aja.. Sorry, litet hissyfit..

Hepp, det är väl bäst att jag bäddar ner mig, måndagen kommer ju bli fullspäckad!

---

Note to self: Betala räkningarna Anna, betala dina jävla räkningar.. Och deklarera. Åt dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar