måndag 5 mars 2012

Kryssen (Del 1)

Jag var såklart superstressad, som jag så lätt blir, men vi kom iväg. Hundrackan blev avlämnad hos min fantastiska granne M och hennes stora björn till hund. Det tog oss sedan två jävla timmar att ta oss till Värtahamnen där båten stod (låg? flöt?) eftersom vi var tvungna att åka i varenda liten byhåla för att hämta upp folk. Det var visserligen rätt fint och jag och C kan hålla igång var som helst. Vi hämtade ut våra biljetter men fick vänta i över en timme för att få kliva på båtjäveln.

Det är ju fascinerande att titta på folk! Det stod klart och tydligt att påsläpp var kl 19.15. En halvtimme innan började folk köa. Det tjockade på till ett enda stort kaos av stående, tjattrande och suckande människor framför oss där vi satt i godan ro på varsin stol och skrockade om att "vafan, på kommer vi väl..". Det gjorde vi också, vi slängde in väskorna i hytten, som vi tydligen hade bokat med dubbelsäng, och gick till buffen.


Utbudet var väl inte så jättestort på buffen, men de hade ganska rolig variation! De hade ett tacobord, ett fiskbord, ett kinabord, nåt annat bord och såklart efterrättsbordet! Vårrullarna var riktigt goda (såna där små vegetariska) och vad jag nu mer hittade för gott. Mätt blev jag i alla fall.. Vi fick bordssällskap av två kvinnor som började prata (och prata och prata) med oss. Jag är helt säker på att den ena förklarade att de inte var ihop medan C sa att den andra sa att de var ihop, men ja, de var homosexuella. Jag bryr mig inte ett dugg om folks läggning, men jag hade inte för avsikt att spendera kvällen ihop med dem. De ville dock bjuda på drinkar..Vi tog en snabb drink ihop med dem, men sen hade vi ju planerat att gå och göra oss i ordning, "på med horsminket" som jag uttryckte mig. De verkade bli lite besvikna, men vi sa att vi ju kunde ses senare.

Här kände jag att kvällen var lite "weird".. Den ena hade verkligen siktat in sig på C och avbröt mig flera gånger när jag försökte säga nåt!

1 kommentar:

  1. Hahahahaha jag lider med din vän, jag har också hamnat i klorna på flator vid fler än ett tillfälle!

    sv; Att du jämfr mig med Jenna Marbles tar jag som en otrolig komplimang, hon är s¨å grym!

    SvaraRadera