tisdag 6 mars 2012

Kryssen (Conny)

Conny förtjänar ett helt eget inlägg. Jag gillade Conny! Conny var jävligt glad! Och jävligt full..

Jag vet inte riktigt hur och var vi träffades, jag och Conny, men det var troligtvis i baren. Han kom fram och berättade att han var kär. Att han träffat den finaste tjejen i världen. Det blir man ju skitglad över! Speciellt glad blev jag eftersom att Conny inte ville ha med mig till sin hytt! Han var ju kär, i världens finaste tjej.

Jag pratar gärna med vem som helst, ibland för att det är intressant, ibland för att jag driver med dem, ibland för att de gör mig glad och ibland för att jag känner att den här personen behöver prata om nåt. Conny behövde berätta om sin kärlek, och det gjorde mig glad.

Jag försökte ställa lite frågor, framför allt om vart denna fantastiska tjej var!? Han berättade glatt att hon sov, hon var trötter och hade gått till hytten. Så kan det ju vara, ibland blir man trötter! Jag frågade vidare och det visade sig även att de träffats just den här kvällen, på båten, och det var kärlek vid första ögonkastet och hon var världens finaste tjej och det skulle han berätta för henne på morgonen och han hade ju separerat förut, men den här tjejen, hon var det finaste som fanns. Han hade fått hennes nummer, innan hon gått och lagt sig, och han skulle ringa henne på morgonen!

Han berättade att den här tjejen (som jag väljer att inte nämna med namn) bodde i min stad! När jag, lite korkat, sa att jag också bodde där så kopplade han ihop det till att vi kände varann. Han bad mig berätta för tjejen hur underbar hon var, hur fin hon var och hur mycket Conny tyckte om henne. Jag försökte säga att jag nog troligtvis inte kände henne, men gav upp och lovade att berätta allt fint han sagt om henne.

Jag träffade på Conny flera gånger under kvällen, lika jävla glad varje gång var han, och jag blev snabbt hans bästis. Tills det dök upp en annan bästis! Han hade nämligen skaffat sig en väldans massa bästisar på båten i sin iver att berätta om sin stora kärlek som han precis funnit.

Conny bjöd på drinkar och kramades, i all vänlighet naturligtvis eftersom han var nykär, och var glad och trevlig. När jag till slut sa adjö, eftersom att klockan var fem på morgonen, så hade han lite svårt att stå upp och jag försökte övertyga honom om att han kanske också skulle gå hem till sin hytt och sova lite så han kunde ringa tjejen imorgon, Conny ville vara ute i fem minuter till sa han, så jag lämnade honom åt sitt öde..

Jag hoppas, verkligen, att den finaste tjejen i världen inte var allt för elak mot honom när hon nobbade honom.. För det förstår vi väl alla att hon gjorde?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar