tisdag 28 februari 2012

Gokväll..

Det verkar inte vara nåt fel alls på Norpan idag, hon kom som skjuten ur en kanon av ett halvt löfte om mat (jag skakade på burken). Jag vet ingenting om råttor, jag tycker inte ens direkt om råttor men eftersom de inte hade någonstans att bo så fick de flytta in här. De har en jättestor bur och verkar allmänt glada, så jag tror de trivs med sina små liv. Jag hanterar dem inte i onödan, inte för att jag har nåt emot dem utan för att det är så, och de är inte direkt handtama på det viset att jag kan vända upp och ner och peta och dra i dem. Men alla delar verkar sitta där de ska och inget ser svullet eller blodigt eller obrukbart ut..

Jag och C tog en skön promenad på nästan en timme ikväll, jag och hunden behöver ut och röra på oss men det är svårt när världen är åt helvete och man inte har ork att ens lyfta fötterna ordentligt. Det diskuterades mest Big Brother och Melodifestival (båda träsken har jag lurat in henne i) och vår kommande kryssning. Ingen av oss är särskilt pepp men allt är ju ordnat och betalat och klart så vi får väl sätta oss på båtjäveln och hoppas på att den kommer iland igen.

Ikväll ska jag ta en promenix med M som ska vara hundvakt och det finns en del (mycket! skriker hönsmamman inom mig) att prata om. Jag tror att min hund kommer ha det helt underbart, men jag känner mig besvärlig och dum som ber om saker.

Jag hade helt och totalt glömt att jag skulle till sköterskan idag! Hon ringde och undrade var jag var och hur jag mådde och sånt där. Så vi pratade i alla fall en liten stund i telefon. Ny tid om två veckor då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar